קהילת כרמי גת

למה הציבור הדתי-לאומי נוהר לכרמי גת?

הציבור הדתי-לאומי בישראל מוצא בית חדש. פרויקט כרמי גת של חברת באמונה, היא שכונה ההולכת ונבנית בימים אלו בצפון קרית גת, ותהווה בית וקהילה לציבור הדתי-לאומי בישראל. הפרויקט של כרמי גת הוא הפרויקט הגדול ביותר בתחום הדיור בישראל מאז העיר מודיעין פחות או יותר, והוא אף מזכיר את מודיעין בלא מעט פרמטרים: הנגישות הגבוהה לתחבורה (קרבה ממשית לכביש 6, ופחות מ-40 נסיעה לתל אביב ברכבת ישירה). השכונה נמצאת בנקודה פסטורלית וירוקה בסמוך לנחל לכיש היפהפה, ומציעה איכות חיים אמיתית במחירים נגישים באמת. יחידות הדיור במבנה יותאמו לצרכיו של הציבור הדתי מבחינת מפרט הבנייה במקום.

חברת באמונה, מארגנת קבוצת רכישה לפרויקט של של 364 יחידות דיור בשכונת כרמי גת (שתכלול 7,500 יחידות דיור בסופו של דבר). שייצרו סביבת מגורים איכותית ללא תחרות עבור דתיים-לאומיים בישראל. למעשה, חברת באמונה מייעדת כמעט את כל הפרויקטים שלה לקהל היעד מן הציבור הדתי-חרדי. כל העובדים בחברה באשר הם, כולם מגיעים מן המגזר הדתי בישראל. חברת באמונה צברה כבר קילומטראז' נכבד מאד של פרויקטים גדולים, תוך הקפדה על איכות גבוהה בבנייה ושמירה על רמת מחירים נגישה. הניסיון והמקצועיות שלנו שמים את באמונה בשורה הראשונה של חברות הבנייה היזמיות בישראל".

איך זה עובד?

כרמי גת קמה הודות להסכם גג שנחתם בזמנו בין שר האוצר דאז יאיר לפיד, שר השיכון דאז אורי אריאל, וראש העיר של קרית גת, וראש העיר של קרית גם (גם היום), אבירם דהרי. הסכמי הגג הללו מקצרים משמעותית את פרק הזמן העובר מזכייה במכרז לקרקע ועד לכניסת הדיירים לבתיהם, והיווה פתרון בר-קיימא למצוקת ההיצע של דיור בישראל. במסגרת הסכמי הגג, התחייבו משרדי הממשלה לתרום את חלקם, בהשלמת שיפור ושדרוג תשתיות הנחוצים לפרויקט.